Profil

 


„Mindenkiben van született tehetség, de csak kevesekben van elegendő szorgalom, kitartás és energia, és az emberbe nehéz is e tulajdonságokat belénevelni, hogy tényleg komoly tehetség legyen, vagyis azzá legyen, ami: művekben és tettekben valósuljon meg. „

Friedrich Nietzsche

  

Spéderné Sebő Edit vagyok a Térségi Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezető-helyettese. Pedagógiai életpályámra a folyamatos változás, és változatosság jellemző. Pályakezdő pedagógusként alsós tanító és osztályfőnök voltam, később magyar nyelv és irodalom szakos középiskola tanár, majd általános iskolai magyar nyelv és irodalom szakos pedagógus, jelen pillanatban pedig dráma-és tánc tanszakot tanítok 8-14 éveseknek. Tanári pályám során voltam tanító, általános iskolai tanár, középiskolai tanár, 2018 óta intézményvezető-helyettesként dolgozom.

Az oktatás átalakításával megjelenő elvárások egyre magasabb szintű pedagógiai munkát igényelnek. Ezért volt fontos számomra a folyamatos továbbképzés továbbtanulás, hogy megszerezzem, azt a szakmai tudást, amely által képessé válok arra, hogy lépést tartsak az új szakmai kihívásokkal.

 Végzettségeim:

2008- Általános iskolai tanító (magyar nyelv és irodalom műveltég terület)

2012- Okleveles magyartanár

2022- Közoktatási vezető szakirányú szakképzettég, pedagógus szakvizsga

Egy jó pedagógus a diákjai fejlődése, fejlesztése érdekében minden lehetőséget megragad, ezért, amikor lehetőségem volt rá jómagam is részt vettem továbbképzéseken.

Többek közül például:

-       A számítógép használata és az Interaktív tábla alkalmazása az oktatási gyakorlatban

-       Nyitott oktatási formák

-       Komplex Instukciós Program (KIP) mint tanulói státuszkezelő eljárás

-       Felkészítés az iskolai 5. évfolyamos tehetséggondozást támogató online mérés lebonyolításához

-       A "boldogságórák" elméletének és módszertanának elsajátítása

Az újonnan szerzett ismereteket, módszereket a tanóráimon a tanulói kompetenciák fejlesztésére szívesen alkalmazom.

Pedagógus munkásságom során Lev Tolsztoj méltán híres mondatai váltak a hitvallásommá.

„Ha egyszer a pedagógus szereti a munkáját, akkor jó pedagógus lesz. Ha szereti tanulóit úgy, mint apja és anyja, akkor jobb pedagógus lesz annál, aki minden könyvet elolvasott, de nem szereti sem a munkáját, sem a tanítványait. Ha pedig egyesíti önmagában munkájának s tanítványainak szeretetét, akkor tökéletes pedagógus.”

Vallom, ha szeretettel, türelemmel, és megfelelő szakértelemmel fordulunk a tanítványaink felé, akkor az a kapcsolat gyümölcsöző lesz. Ezt mindig szem előtt tartottam a munkám során. Ebben a felgyorsult világban törekszem arra, hogy felvegyem a gyerekek tempóját. Szeretem, ha a tanítványaim jól érzik magukat az óráimon, és nem megfelelési kényszerből, hanem szívesen tanulják tantárgyaimat. Ennek érdekében igyekszem a leghatékonyabb, legeredményesebb módszereket, változatos munkaformákat, IKT eszközöket alkalmazni a tanítási órákon, amelyekkel felkeltem a tanulóim érdeklődését, gondolkodtatom, cselekedtetem őket, fejlesztem kompetenciáikat.

Felzárkóztatás mellett nagy hangsúlyt fektettem a tehetséges tanulókra is.

Az igényes, szép magyar beszéd ápolását, fejlesztését tanulóimnál magyartanárként pedagógus pályám kezdetétől szívügyemnek tekintettem. Már az alsó tagozattól figyelemmel kísértem az iskolában a kifejezően, értően olvasó, egyedi hangszínnel, orgánummal rendelkező gyerekeket, felső tagozatos koruktól pedig iskolai, kis körzeti versenyekre készítettem fel őket.

Diákjaim szép eredményeket értek el körzeti, megyei, illetve országos versenyeken is.

Ebből az is látszik, hogy a pályám során rengeteg pozitív élményt ért, a mindennapok apró örömei, sikeres közös projektek, sikeres középiskolai felvételik, eredményes versenyek, közösen megélt ünnepségek.  

Hiszem, hogy képes vagyok diákjaim számára megmutatni, megtanítani mindazt, amire főiskolásként vállalkoztam. Ezek mellett biztos alapokat szeretnék adni tanulóimnak, hogy a megszerzett ismeretekre építve tudják majd folytatni tanulmányaikat, s elérjék kitűzött céljaikat.